fredag 26. november 2010

Helgen der alt skjer...

I dag fikk vi nøklene til huset, så vi har brettet opp armene og pakket sammen så og si hele leiligheten. Roar er kjempeflink og har tømt hele loftet egenhendig pluss mesteparten av kjøkkenet som jeg allerede har flyttet inn i skapene i huset. Det er ikke så ille å flytte når det bare er snakk om noen meter nedi gata, finner man ut at man skulle hatt noe man enten har glemt igjen eller har flyttet for tidlig kan man bare spasere over veien og hente det:) Det er ikke så fryktelig moro for meg som kun kan pakke opp og ned, og selv det er så anstrengende at bekkenet sier takk for seg mye for tidlig... Sa noen dårlig samvittighet?? Så det er det vi faktisk gjør på denne helga.

Det vi ville gjøre var å reise til svigers, det er nemlig julemesse som svigermor er med på i Rosendal, så jeg hadde veldig lyst å få kikke der. Samtidig har jeg ikke vært der siden i sommer, så håper virkelig på å få tid til en tur før jul. Nå får vi skikkelig peis å fyre i, så vi må i det minste få henta oss noe ved;)

Så har vi en tredje ting jeg gjerne skulle vært med på i helgen. I dag åpner pepperkakebyen, som jeg ikke har vært og sett på siden den holdt til på Galleriet. Den årlige lysfesten holdes i Bergen, skulle gjerne vært der sammen med både familie og gode venner og starta jula, men den gang ei... Så vi har tross alt valgt det mest fornuftige å gjøre på denne helga da, selv om det er mye som er morsommere å finne på. Voksne blitt gitt;)

3 kommentarer:

  1. hurra!

    neste år, merethe, neste år! lysfest og pepperkakeby og julefest hos oss. o, lykke!

    SvarSlett
  2. Jaaaa, gler meg, gler meg, gler med te å få Åso mi i Bergen:) Då må eg og deg og minimor laga pepperkakehus te byen;) Bjarte kan kanskje få vera med viss han e veldi snill og love å ikkje eta opp alt snopet

    SvarSlett
  3. Eg òg viiiiiil! :)

    Pass på bekkenet ditt no... og viss du vil, kan du spara nåken eske te dess eg e fri og frank igjen, og kan komma og hjelpa å pakka ut!:)

    SvarSlett