fredag 9. september 2011

Første oppussingsobjekt

Vi skal flytte!! Allerede neste uke pakker vi sakene (vel, teknisk sett så pakker vi nå) og flytter til Stord. Vi flytter inn i min oldemors gamle hus som ble totalrenovert for et par år siden, kjempefint har det blitt. Fine omgivelser krever fint innhold, og siden møblemanget vårt er et vakkert sammensurium av mørkt tre, lyst tre, Ikea-møbler og bruktfunn. De fleste av disse skal nå pusses opp etter hvert, det er hvertfall planen.

Jeg var på Fretex i går for å gi bort noen esker med bøker og poser med klær, og da fant jeg meg en fin lampe som ble mitt første oppussingsobjekt. Glemte å ta bilde av den som den var, men foten hadde lik farge som denne lampen her:



Den hadde denne skjermen her, men den skjulte jo øverste delen av den fine lampefoten (ikke er den særlig lekker heller etter min smak), så den skal jeg heller finne på noe lurt med senere.



Lampefoten fikk seg noen omganger med spraylakk på boks. Debaterte med meg selv om jeg ville ha sølv eller hvitt, men butikken valgte for meg siden de var tom for hvitt;) Brukte metallic sølv hobbylakk fra Biltema, koster bare 59.90 og jeg syns resultatet ble ganske fint. Og med ny skjerm fra Living, der alle lampeskjermer var på tilbud med 50% avslag så ble jeg strålende fornøyd med mitt første prosjekt.




Er jo nå skikkelig inspirert til å begynne på andre prosjekter, men det er pakking som står på menyen, så får vi se om jeg klarer å ta med meg inspirasjonen til det nye huset;)

1 kommentar:

  1. Knallfin!!! Så flink du e te å sjå potensialet!:) Eg e imponert!

    SvarSlett