onsdag 12. januar 2011

Er alt klart?

Det er et spørsmål som står i fokus her i heimen nå... Har vi alt vi trenger? Hva trenger vi egentlig? Hvor mye må være klart før babyen kommer og hva kan vi vente med? Det er bare en måned til termin og kommentaren "det kan jo skje når som helst da" er en jeg stadig får. Så de siste dagene har vaskemaskinen gått i ett for å vaske vekk alle babyfientlige kjemikalier på atte bittesmå babyplagg, sengetøy, tepper og gulpekluter. Og når man først er i gang, hvorfor ikke gjøre ting og tang skikkelig klart?;)


Her er det første som kom inn i stua av babyutstyr siden vi hadde besøk av baby før jul.
Den trivest så godt i stua at den bare har fått stå i fred;)

Vugga kjøpte vi i Sverige, og den skal lillemor få sove i om dagen.
Komplett med bamse kjøpt på tilbud og ullpledd strikket av mormor:)

På badet står kommoden vi skal bruke til stellebord med alle nyvaskede babyklær oppi.
Mangler ennå slettematte, men det er vel også det eneste vi mangler.
Gratis bleiebøtte fra Barnas Hus er også på plass, samt produktene fra alle gratispakkene jeg har fått:)
Sist, men ikke minst står sprinkelsenga klar.
Tror ikke noen som kjenner meg er overrasket hverken over senngetøyet eller bamsen;)
Teppet som henger over siden på senga fikk vi til jul og er strikket av Roar's tante.
Skal vi se, hva mer? "Innmaten" i vogna er vasket, vognposen henger til lufting og babycallen er sjekket. Check, check og check. Har aldri vært en listeperson, men med gravidehjerne og mye som skal gjøres har jeg måttet kapitulere og ja, skrive lister... Kanskje jeg skal begynne et nytt og bedre liv som listeskriver??

5 kommentarer:

  1. du e så flink! et nytt og bedre liv som listeskrivar kan jo komma in handy i ammetåko da Ü

    eg e øvebevist om at litlo komme te å bli heilt øvevelda øve dinna fine velkomsten dåke har stelt i stand te ho!

    SvarSlett
  2. hva med zinksalve, termometer, stikkpiller, smokker, flanellsbleier, lammeull? kjekt å ha tenker jeg:) men er vel ikke akkurat et behov med en gang.. :)

    jeg hadde og en sånn liste en gang i tiden, var gøy det..men det gikk ikke lange tiden at jeg faktisk fant ut at det var en del ting som manglet..men måtte bare litt erfaring i det å være mor for å komme på :) så du har nok alt du trenger enn så lenge, resten kommer etterhvert :)

    lykke til :) klem siri

    ps..regner med bilsete er på plass,selvom det ikke er nevnt :) heheh - kose dere!!!

    SvarSlett
  3. Lammeull som i skinn e i boks, har te og med geitaskinn, og da e da kje alle so kan sei;) Termometer har me fra før av, smokka har eg fått i gratispakkane, kjempelurt forresten, så får ein testa uten å måtta bruka masse pæng på da. Stikkpille har me ikkje, men stresse ikkje med medisina trur eg.... Bilsete e på plass ja, mangle bare bilen å ha da i;)

    Tihi, tippe nok ei lito sjel blir øvevelda av omgivelsane uansett når ein tenke på ka di har opplevd te no.

    SvarSlett
  4. Bra jobba! Lurt å ha alt klart i god tid, -viste seg å komma te nytte da;)

    Da må vera fint å vera heilt ny og bli så godt tatt vare på<3
    :)

    SvarSlett
  5. VA alt klart? Ü
    eg vente spent på neste innlegg!

    SvarSlett